مدیریت ناوگان را با فناوری ساده کنید


مدیریت ناوگان چیزی فراتر از رعایت موقعیت و عملکرد روزانه وسایل نقلیه است. همچنین می تواند شامل ابزارهای مدیریتی، قطعات، تجهیزات، هزینه ها و کارکنان باشد. در برخی ناوگان‌ها، مسئولیت های مدیریت ممکن است به بیش از یک نفر توزیع شود و نیاز به ارتباطات و شفافیت داده ها را افزایش دهد. مشاغل با مکان های متعدد که تعمیرات داخلی را انجام می دهند و در آنها می توان خودروها را از هر مکان سرویس داد، همچنین نیاز بیشتری به شفافیت و ارتباط داده ها دارند.
در حالی که ناوگان از نظر نیازها و شیوه های مدیریتی متنوع هستند ، یک چیز ثابت است: نیاز به گزارش داده های ناوگان. صرف نظر از اندازه و صنعت ناوگان ، گزارش داده ها برای اطمینان از اینکه همه جنبه های ناوگان شما کارآمد و مقرون به صرفه اجرا می شود ضروری است. با تعداد زیادی قطعه متحرک در مدیریت ناوگان ، ساده ترین راه برای ثبت داده ها یک نرم افزار جامع مدیریت ناوگان (FMS) است.

اهمیت گردآوری و گزارش داده ها
جمع آوری داده ها یک نگاه تاریخی به عملیات ناوگان شما ارائه می دهد. هرچه داده های تاریخی بیشتری جمع آوری کنید ، بینش بهتری از سلامت کلی و عملکرد ناوگان خود خواهید داشت. تجمع قابل توجهی از داده ها شما را قادر می سازد تا پیش بینی های آینده را محاسبه کنید، به بودجه بندی، تجزیه و تحلیل جایگزینی خودرو و موارد دیگر کمک کنید. بسته به نوع داده هایی که جمع آوری می کنید، می توانید از داده ها برای تشخیص استفاده کنید. 

مسائل مکرر: چه در حال ردیابی وسایل نقلیه ، تجهیزات و یا ابزارها هستید ، داده ها می تواند هزینه هر دارایی ، اقلام با نگهداری بالا/خرابی بالا ، استفاده از دارایی و موقعیت مکانی و موارد دیگر را نشان دهد. با استفاده از این داده ها ، می توانید ببینید که هر دارایی برای تعیین چرخه جایگزینی بهینه برای افزایش بازده سرمایه گذاری (ROI) چقدر برای شما هزینه دارد. علاوه بر این ، می توانید برنامه ها و بازرسی های نگهداری پیشگیرانه (PM) را برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و تصور بهتر از نیازهای موجودی و زمان صرف شده در محل کار ، تنظیم کنید.

مغایرت های بودجه ای:
با استفاده از داده ها، می توانید دریابید که کدام عملیات ناوگان بیشترین هزینه را دارد.

مصرف سوخت بیش از حد/سوء استفاده: سوخت یکی از بزرگترین هزینه های ناوگان است و یکی از آسان ترین هزینه ها – چه از طریق عملکرد خودرو ، رفتار راننده ، سوء مدیریت عمومی یا سرقت. انباشت داده های سوخت به شما ایده بهتری در مورد هزینه مصرف سوخت می دهد تا بتوانید مسائل یا رفتارهای احتمالی را حل کنید.
اگرچه همه ناوگان نیازی به جمع آوری تمام داده های یکسان برای بهبود کارایی ندارند ، اما چند وظیفه کلیدی وجود دارد که نیازهای جمع آوری داده ها برای آنها تقریباً جهانی است: تعمیر و نگهداری و ردیابی سوخت و واگذاری دارایی ها. گزارش تعمیر و نگهداری خودرو به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و تعمیرات کمک می کند و می تواند به شما در شناسایی قطعات دارای گارانتی و معیوب کمک کند تا هزینه های بی مورد را انجام ندهید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ردیابی سوخت بینش هایی را در مورد مصرف بیش از حد و سوء استفاده ارائه می دهد ، که مورد اول می تواند در تعیین ضرورت تعویض خودرو کمک کند.
ساده سازی تجزیه و تحلیل داده ها
در حالی که جمع آوری داده های بیشتر بینش بهتری را ارائه می دهد ، جمع آوری اطلاعات زیاد در سراسر دارایی های ناوگان می تواند ناامید کننده باشد و تجزیه و تحلیل آن دشوار است. حتی جامع ترین مجموعه داده ها بدون توانایی درک و عمل به آن برای افزایش کارایی بی فایده است – این یکی از دلایلی است که FMS در بین ناوگان ها در همه اندازه ها و صنایع محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است. FMS همه داده هایی را که وارد می کنید طبقه بندی می کند و آنها را به گزارشی تبدیل می کند که اطلاعاتی را ارائه می دهد که می توانید بر اساس آنها عمل کنید یا آنها را به داده های قابل اجرا تبدیل می کند.
مزایای اضافی FMS
در حالی که FMS به عنوان راه حلی برای ردیابی و ضبط داده های دارایی ناوگان ارائه می شود ، مزایای اضافی کارکنان وجود دارد. به عنوان مثال: از آنجا که FMS امکان اتوماسیون گردش کار را فراهم می کند ، مدیران ناوگان قادرند بیشتر به وظایف خارج از مدیریت دارایی ، مانند مدیریت نیروی کار ، تقویت ایمنی و مواد آموزشی و موارد دیگر توجه کنند.
FMS می تواند به کاهش استرس و اضطراب کارکنان کمک کند. ویژگی هایی مانند اتوماسیون گردش کار و جمع آوری داده های دیجیتالی به همه افراد درگیر در عملیات ناوگان روزانه اجازه می دهد که بدانند چه کاری باید انجام شود و چه زمانی. به حداقل رساندن فعالیتهای مرتبط با شغل محوله ، کارکنان را آزاد می کند تا بر وظایف اولویتی تمرکز کنند. پیاده سازی مناسب و اتخاذ یک FMS قوی و آسان برای استفاده ، منجر به افزایش کارایی در ناوگان شما می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *