مزایای کلیدی سیستم های مدیریت ناوگان

سیستم های مدیریت ناوگان حمل و نقل

به لطف سیستم های مدیریت ناوگان حمل و نقل، امروزه افزایش بهره‌وری مناسبی در زمینه ناوگان حمل و نقل در سازمان‌ها دیده می شود و علاوه بر آن عدالت مناسبی نیز در زمینه استفاده از ناوگان، میزان سوخت، مسیر تردد و امثالهم اجرا می شود که باعث رضایت مندی همه اقشار سازمان می شود.
با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل انقلابی در نحوه استراتژی و هماهنگی نیروی کار در سازمان ها ایجاد شد و از هدر رفت زمان و هزینه به طرز چشمگیری جلوگیری شد.
فناوری مدیریت ناوگان مزایای متعددی را برای مشاغل در هر شکل و اندازه ارائه می دهد. برای شروع ، به سازمان ها این امکان را می دهد تا عملکردها را به طور موثر مانیتور و کنترل کنند و به عنوان یک طرح دیجیتالی برای ارتقاء رانندگی کارآمد و ایمن عمل می کند. این می تواند به کاهش ریسک و کاهش هزینه ها کمک کند و یک استراتژی برد – برد می باشد.  از بسیاری جهات ، به یک ابزار ضروری برای مشاغل حوزه حمل و نقل تبدیل شده است.

قبل از اینکه به مزایای نرم افزار مدیریت ناوگان بپردازیم ، اجازه دهید نگاهی گذرا به مدیریت ناوگان بیندازیم.

مدیریت ناوگان دقیقاً چیست؟
در اصل ، مدیریت ناوگان شامل مدیریت وسایل نقلیه تجاری مانند اتومبیل ، ون و کامیون  و… است تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور کارآمد و ایمن استفاده می شوند و به خوبی نگهداری می شوند. بسته به صنعت شما ، می تواند شامل ردیابی دارایی و مدیریت انواع تجهیزات ، از جرثقیل های سنگین و بولدوزرها تا تریلرها و ژنراتورها باشد.
اینجاست که راه حل های مدیریت ناوگان مطرح می شود. بیایید به جزئیات مزایای آن برای صاحبان مشاغل بپردازیم.اهداف اصلی سیستم مدیریت ناوگان بهبود کارایی و بهره وری ناوگان و همچنین بهبود شرایط ایمنی رانندگان آن است. این امر معمولاً با استفاده از ترکیبی از ردیابی خودرو ، گزارش مصرف سوخت ، نظارت بر رفتار راننده و مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو به دست می آید.

مزایای نرم افزار مدیریت ناوگان چیست؟
فناوری مدیریت ناوگان می تواند به مشاغل کمک کند تا عملیات خود را در تعدادی از زمینه های کلیدی تقویت کنند.
1. بهبود ایمنی راننده
ایمنی رانندگان باید از اهمیت بالایی برای مدیران ناوگان برخوردار باشد. محققین در  مطالعه اخیر خود به این نتیجه رسیدند که سرعت “هسته اصلی مشکل ایمنی جاده ها” است و “در حدود 30 درصد از تصادفات مرگبار، سرعت یک عامل اساسی است.” به همین دلیل، عملکرد و رفتار راننده یکی از عوامل کلیدی تمرکز بر سیستم مدیریت ناوگان می باشد. یک مزیت عمده نرم افزار مدیریت ناوگان این است که هشدارها و اعلان های زمان واقعی را در مورد عادات خطرناک رانندگی تولید می کند. به عنوان مثال ، تجهیزات ردیابی ناوگان مانند دوربین های ویدئویی داشبورد به مدیران ناوگان اجازه می دهد تا هرگونه سرعت و ترمز شدید یا پیچ را در رانندگان خود کنترل کنند. این نوع فناوری برای کمک به بهبود ایمنی جاده ها طراحی شده است که بسیار مورد نیاز است. با پیگیری رانندگان، مشاغل می توانند به راحتی نظارت، برخورد و در نهایت کمک به کاهش حوادث رانندگی خطرناک را انجام دهند.

2. مصرف سوخت کمتر
نوسان قیمت سوخت، پیگیری و بودجه بندی هزینه های سوخت را به چالش می کشد. مصرف سوخت چیزی فراتر از KM/L است ، اما دسترسی آسان به داده های ردیابی سوخت از دیگر مزایای سیستم مدیریت ناوگان است. با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان، مدیران ناوگان به راحتی می توانند پتانسیل های پس انداز را شناسایی کنند. به عنوان مثال دور موتور را در نظر بگیرید. گزارشات عمیق ردیابی سوخت ، دورهای ضروری را از بیکاری زیاد جدا می کند ، به طوری که مدیران ناوگان می توانند مشکلات را شناسایی و برطرف کنند. پس از مشخص کردن مشکل ، می توانید رانندگان را برای رانندگی کارآمدتر آموزش دهید. طبق یک تحقیق میدانی، “فقط 10  درصد کاهش هزینه سوخت می تواند 31 درصد افزایش سود داشته باشد” ، که می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی شما داشته باشد.

3. به روز رسانی و بینش در زمان واقعی
نرم افزار ردیابی خودروهای GPS به مدیران ناوگان اجازه می دهد ناوگان خود را در زمان واقعی نزدیک ردیابی کرده و در صورت لزوم وسایل نقلیه را تغییر مسیر دهند. مرور واضح از مکان خودروها ، وضعیت اتمام کار آنها ، زمان تخمین ورود و تحویل ، درک عمیق تری از آنچه در این زمینه اتفاق می افتد ارائه می دهد. این امر نه تنها کارگزاران را کارآمدتر می کند، بلکه به بهبود خدمات به مشتریان و صرفه جویی در وقت ارزشمند مدیران ناوگان نیز کمک می کند.

4. گزارش سفارشی به افزایش کارایی و کاهش هزینه ها کمک می کند
افزایش کارایی یکی از بزرگترین مزایای سیستم مدیریت ناوگان است. این نرم افزار گزارشات دقیق و سفارشی را برای مدیران ناوگان ارائه می دهد تا داده ها را به اطلاعات کاربردی تبدیل کند. این بسیار بیشتر از دانستن مکان وسایل نقلیه است. گزارشات مفصل را به اشتراک بگذارید و به اعضای تیم فرصت دهید تا بفهمند کجا می توان پیشرفت کرد.

5. بهبود تعمیر و نگهداری خودرو
تعمیر و نگهداری ناوگان و چرخه عمر وسایل نقلیه اغلب می توانند مواردی باشند که فشار زیادی بر اقتصاد یک تجارت وارد می کنند. خوشبختانه ، سیستم های مدیریت ناوگان همه چیز مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه که برای ناوگان کار می کند را ارائه می دهند و به شما در مدیریت هزینه های نگهداری کمک می کند. کیلومتر پیموده شده ، سرعت موتور ، مصرف سوخت – فقط یک مجموعه کوچک از نقاط داده که می تواند برای ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه استفاده شود. نرم افزار مدیریت ناوگان همچنین به مدیران این امکان را می دهد تا زمان خرابی خودروهای ناشی از خرابی ، شروع سریع ، بکسل و تعمیرات اضطراری را ردیابی کنند. این می تواند به شناسایی مناطق مشکل دار احتمالی و تکرار الگوهایی که ممکن است نیاز به پرداختن یا تنظیم در برنامه نگهداری داشته باشند ، کمک کند. سرمایه گذاری اولیه در نرم افزار مدیریت ناوگان به این معنی است که مشاغل می توانند برنامه نگهداری پیشگیرانه ای را اجرا کنند که می تواند در آینده زمان و هزینه قابل توجهی را برای آنها ذخیره کند.

6. بهبود برنامه ریزی مسیر
سیستم های ردیابی ناوگان به مشاغل کمک می کند تا روزها ، مسیرها و توزیع ناوگان خود را به نحو احسن برنامه ریزی کنند. بهره مندی بیشتر از منابعی که در اختیار دارند می تواند در دراز مدت پول زیادی را پس انداز کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *